Amsterdam - Denver - Golden - Rifle Gap State Park - Moab - Monument Valey - Page Lake Powel - Grand Canyon - via Route 66 - Las Vegas - Valey of Fire - Zion NP - Bryce Canyon - Capitol Reef - Salt Lake City - Logan - Bear Lake - Grand Teton NP - Yellowstone Park - Lander - Denver - Amsterdam

Dag 13

13-7-2010

Route: Zion - Zion
Aantal KM: 0

We hebben vannacht op een schitterende campground gestaan, Zion River Resort.
We hebben een plekje vlak aan de Zion rivier.

Gisteren shuttlebus besproken om van de campground naar Zion National Park te gaan.
We staan om 07.00 uur op en om 09.00 zitten we in de shuttlebus naar Zion.

In Zion National Park maken we ook weer gebruik van een shuttlebus systeem.

We gaan eerst naar de Zion Lodge. Van hieruit hiken we via een prachtige trail naar de Lower Edmerald Pool. Het is een stevige klim en de temperatuur loopt al weer snel op naar 38 graden.
We vinden boven wat verkoeling bij de watervallen .

We willen verder naar de Middle Edmeral Pool. Maar Sandra en Bradley vinden het te ver worden. Zij lopen terug naar Zion Lodge en wachten daar op ons. De trail gaat verder en begint direct al weer steil omhoog. We zijn drijfnat van het zweten en drinken zoveel als mogelijk. Het pad wat we beklimmen is prachtig. Net voor de Upper Edmeral Pool gaan we links af en lopen via een bergpad terug naar de Lodge.

Terug bij Zion Lodge gaan we verder met de shuttlebus Zion in. Sandra en Bradley blijven wachten bij de lodge omdat ze het te warm vinden en de hikes te lang en te moeilijk.
Geen gek idee, maar wij willen verder naar de Riverside Walk. We stappen uit bij de Temple of Sinawava. We lopen langs de rivier verder de Canyon in die steeds smaller wordt.
Onderweg zien we een aantal keren een Moose.

Na 3.5 kilometer komen we aan bij het einde van de Riverside Walk Trail.
Hier houdt het pad op en kun je alleen nog verder door het water.
We lopen met onze schoenen en sokken aan door het ijskoude water.

Deze Trail heet de Narrows. De Canyon wordt hier steeds smaller en het water steeds hoger.

We lopen een paar honderd meter door het water en keren om.

We hebben geen andere schoenen bij ons dus we zullen het met natte sokken en schoenen verder moeten doen. We stappen weer op de shuttlebus en rijden terug naar Weeping Rock.
Dit is een korte trail maar wel erg stijl. Bovenaan de trail komt er overal water uit de muur gelopen. De begroeing is hier erg groen en mooi. Veel mos en andere mooie planten groeien hier.

We nemen de shuttlebus terug naar Zion Lodge en de familie is weer compleet.
Om 15.00 uur worden voor de ingang van Zion opgehaald door het busje dat ons vanmorgen ook gebracht heeft. Als we te laat zijn dan hebben we een probleem, want er rijdt hier geen ander vervoer. Onze schauffeur is precies op tijd en we zijn weer snel terug op onze campground waar we vannacht nog blijven staan. We duiken het zwembad in voor verkoeling.

Morgen gaan we via de scenicway 12 naar Bryce Canyon.
We hebben mazzel want we dachten dat we deze weg door wegwerkzaamheden niet konden rijden. Volgens een Road Construction Schedule die ik vandaag kreeg, blijkt alleen in de nacht de weg afgesloten te zijn.