Amsterdam - Denver - Golden - Rifle Gap State Park - Moab - Monument Valey - Page Lake Powel - Grand Canyon - via Route 66 - Las Vegas - Valey of Fire - Zion NP - Bryce Canyon - Capitol Reef - Salt Lake City - Logan - Bear Lake - Grand Teton NP - Yellowstone Park - Lander - Denver - Amsterdam

Dag 9

9-7-2010

Route: Page – Grand Canyon
Aantal KM: 220 Km – 3 uur

We gaan vandaag ons plaatsje aan Lake Powel verlaten en gaan naar de Grand Canyon.Om 08.30 rijden we de campground af. We werpen nog een keer een blik op Lake Powel... prachtig !

Bij de eerste beste mogelijkheid tanken we en doen we snel wat boodschappen.We rijden over de US 89 naar Cameron. Het is een aardig stuk rijden door een prachtig berggebied.Onderweg stopen we bij een aantal Navajo krampjes langs de weg. Na Cameron gaan we de US 89 af en rijden via Kaibab National Forest naar Grand Canyon NP.

We klimmen een groot aantal kilometers omhoog. Na de ingang komen we al direct aan bij het eerste viewpoint, Dessert View.Wauw ! Nog mooier dan we verwacht hadden. We rijden eerst de scenic drive tot aan de campground. We stoppen bij alle viewpoints,en maken honderden foto's.

We rijden om 13.30 de campground op en zetten de camper op zijn plek. Alle slangen eraan en we zijn klaar.De rest van de dag maken we gebruik van de gratis bus die hier rijdt.

We bezoeken eerst Canyon Village, en rijden daarna helemaal doornaar het einde van de Zuid Rim, Hermits Rest. Onderweg doen we nog twee keer een hike trail. Het is grandioos en de camera's maken over uren.

Om 18.30 nemen we dus bus terug. Helaas slaat het weer totaal om en het begint te regenen. Jammer want we hadden ons verheugd op de zonsondergang aan de rand van de Canyon. We duiken snel een restaurant in om te schuilen.

We nemen wat te eten,en om 20.30 nemen we de bus terug naar de campground. Bij het wachten op de bus, staat er ineens een hert op nog geen 5 meter afstand van ons.Inmiddels is het stikdonker als we op de campground aankomen, en met een lampje weten we de camper te vinden.

Om 22.00 uur liggen we allemaal in bed. Morgen om 06.00 willen al weg. We hebben een rit van 500 km voor de boeg naar Las Vegas.We gaan voor een deel over de Route 66. Dat wordt dus waarschijnlijk vaak stoppen voor foto's...Het was weer een super dag in de "nieuwe wereld" !

Vanwege problemen met de reactiebox hebben we deze uitgeschakeld. Reacties alleen nog via mail: rene@ziezotec.nl