Amsterdam - Denver - Golden - Rifle Gap State Park - Moab - Monument Valey - Page Lake Powel - Grand Canyon - via Route 66 - Las Vegas - Valey of Fire - Zion NP - Bryce Canyon - Capitol Reef - Salt Lake City - Logan - Bear Lake - Grand Teton NP - Yellowstone Park - Lander - Denver - Amsterdam

Dag 4

Click for Moab, Utah Forecast

4-7-2010

Route: Rifle Gap State Park - Moab
Aantal KM: 280 Km

Route vandaag

Vanmorgen om 05.00 natuurlijk allemaal weer wakker. Het gaat gewoonte worden.
Het voordeel is dat je vroeg op pad kunt, het nadeel is dat ja s'avonds al om 8 uur kapot bent.
Vroeg op pad dus vandaag.
We verlaten Rifle Cap State Park en rijden weer via de Interstate 70 verder naar het zuiden.

Onderweg stoppen we om voor de eerste keer te tanken. 100 liter voor 80 Dollar.
Even verderop ontbijten we bij Wendy's . Amerikaanser kan het niet.

Na 160 Km verlaten we de I-70 en rijden binnendoor naar het Plaatsje Cisco.
Dit is een verlaten mijn stadje. Ik wilde hier graag heen om foto's te maken.
Veel oude trucks en onderdelen staan nog her en der verspreid door het stadje.

We maken een groot aantal foto's en rijden via de Scenic HWY 128 naar Moab.
Onderweg stopen we vele keren voor het maken van foto's. Wat is het hier mooi !
De groene bomen steken met veel contrast af tegen de rode bergen en blauwe lucht.
Af en toe wordt de weg erg smal en rijden we langs de afgrond van de Colorado Rivier.
Gelukkig hebben we op de smalle stuken telkens geen tegenligger. Eigenlijk meer geluk voor de tegenligger, want ik had toch echt geen cm naar buiten uitgeweken. na veel wauw's en ahh wat mooi hé, komen we aan in Moab.We rijden langs de campground waar we vanavond overnachten, en rijden door naar Arches National Park.
Dit is ons eerste bezoek deze reis aan een national park.
We kopen een Anual Park pas (deze is geldig voor alle NP van America) en bezoeken kort het visitors center.Via een steile weg rijden we het National Park binnen. Mooi rode rotsformaties links en rechts.We komen ogen te kort. Langs de weg zijn z.g.n view points en korte of lange hikes naar de diverse bezienswaardigheden. Bij het eerste beste view point slaat het weer totaal om en belanden we in een storm van zand. We duiken snel de camper in en rijden verder. De zand storm wordt echter zo hevig dat het moeilijk is om de camper nog op de weg te houden.
We zoeken een parkeerplek een beetje uit de wind, en wachten todat de storm over zijn hoogste punt heen is. Na een uur neemt de wind af en vervolgen we onze weg. We doen een aantal korte hikes en stoppen bij de diverse view points.

Het weer klaart weer helemaal op, en al snel is de lucht weer strak blauw en schijnt de zon weer volop. We rijden de gehele scenic loop van het park, doen nog een aantal korte hikes en rijden om 18.30 uur de campground in Moab op.

Arches National Park.... echt super !!!

Vanwege problemen met de reactiebox hebben we deze uitgeschakeld. Reacties alleen nog via mail: rene@ziezotec.nl